Berumahtangga

Daisypath Anniversary tickers

TQ!

Our Heroin

Lilypie First Birthday tickers

nuffnang

2.12.11

semua orang bercakap pasal Aruwah Rara Zikry ..

As salam ols,

pagi-pagi as usual sebelum bukak email opis saya akan buka blog yang hidup segan-segan ni and facebook (facebook dah tak best sebab banyak iklan menempel!) rata-rata my frens talk about Rara Zikri a.k.a Zarith Nadhirah -- al Fatihah ... before dat memang sumpah tak kenal pun, then naluri tergerak utk search "Rara Zikri" at Google. maka keluarlah pelbagai url talk bout Aruwah. Pelbagai komen and cerita. dan entry ini saya tak mau komen lebih2 atau citer balik apa yang u ols boleh dapat sendiri kat some url given by Google. 

just nak sharing my 2cents.

saya pernah tengok satu drama bertajuk "Antara Garisan" . cerita ni memang beri maksud yang mendalam dan saya tak akan lupa cerita nih. cuma pelakon tu saya ingat2 lupa la. cerita ni mengisahkan antara kita ini hanyalah dipisahkan 1 garisan. kita jangan cepat melatah, cakap takbur and so on yang tak baik terhadap orang. sama jugaklah ertinya untuk kita jangan terlalu mudah untuk judge orang. orang tu itu ini, itu antara dia dan ALLAH, bukanlah maksud saya untuk kita tak hiraukan kejahatan yang berlaku disekeliling kita, cuma setiap teguran atau pun cara penerimaan kita tidak perlu nampak sangat yang kita seperti malaikat. nobody is perfect . jalan yang terbaik adalah kita mendoakan orang itu. Islam itu mudah. Kalaupun nak berdakwah, ada caranya. Setiap orang ada bahagian masing-masing. peringatan ini untuk saya juga.



Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Zarith Nadhirah Bt Mohammad Zikri .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang